Viktor Frankl's existential analysis and logotherapy provide a theoretical and methodological perspective on psychotherapy and helping relationship with is rooted in an existential-phenomenological approach. This book shows the pedagogical implications of Frankl's humanistic psychology leading to their consequences some intuitions of the Author on the process of becoming a person, on education and self-transcendence in crisis situations.

Bruzzone, D., Ricerca di senso e cura dell'esistenza. Il contributo di Viktor E. Frankl a una pedagogia fenomenologico-esistenziale, Erickson, Trento 2007:<<Collana di pedagogia fenomenologica>>, 230 [http://hdl.handle.net/10807/23217]

Ricerca di senso e cura dell'esistenza. Il contributo di Viktor E. Frankl a una pedagogia fenomenologico-esistenziale

Bruzzone, Daniele
2007

Abstract

Viktor Frankl's existential analysis and logotherapy provide a theoretical and methodological perspective on psychotherapy and helping relationship with is rooted in an existential-phenomenological approach. This book shows the pedagogical implications of Frankl's humanistic psychology leading to their consequences some intuitions of the Author on the process of becoming a person, on education and self-transcendence in crisis situations.
2007
Italiano
Monografia o trattato scientifico
Bruzzone, D., Ricerca di senso e cura dell'esistenza. Il contributo di Viktor E. Frankl a una pedagogia fenomenologico-esistenziale, Erickson, Trento 2007:<<Collana di pedagogia fenomenologica>>, 230 [http://hdl.handle.net/10807/23217]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/23217
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact