In contemporary educational thinking there is a need to recall the relationship between education and educational foundations. In order not to lose the relationship between theory and practice, between thinking and operating, this article examines some of the key issues of educational theory: the concept of person, the relationship between person and freedom, with a view to the careful education of the main foundations of the pedagogical personalism
Nella riflessione pedagogica contemporanea si avverte la necessità di richiamare l'educazione nel suo rapporto imprescindibile con i fondamenti. Al fine di non smarrire la relazione tra teoria e pratica, tra pensare ed operare, questo articolo esamina alcune delle principali questioni della teoria pedagogica: il concetto di persona, il rapporto tra persona e libertà, in vista anche della ripresa di un'educazione attenta ai principali capisaldi del personalismo pedagogico
Musaio, M., Per non smarrire i fondamenti dell'educazione, <<SCUOLA E DIDATTICA>>, 2008; 2008 (1): 12-15 [http://hdl.handle.net/10807/2274]
Per non smarrire i fondamenti dell'educazione
Musaio, Marisa
2008
Abstract
In contemporary educational thinking there is a need to recall the relationship between education and educational foundations. In order not to lose the relationship between theory and practice, between thinking and operating, this article examines some of the key issues of educational theory: the concept of person, the relationship between person and freedom, with a view to the careful education of the main foundations of the pedagogical personalismI documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.