Frankl's logotherapy and existential analysis is a meaning-oriented approach to psychotherapy and counseling representing a mainstream in the field of humanistic and existential theories of helping relationship. This essay shows its historical and philosophical roots and its clinical and educational implications, with special attention to socratic dialogue as a method in the search for existential meaning.

Bruzzone, D., Viktor Frankl e la ricerca di significato come intenzionamento del mondo, in Bobbio, A. (ed.), Pedagogia del dialogo e relazione d'aiuto. Teorie, azioni ed esperienze, Armando, Roma 2012: <<I problemi dell'educazione>>, 43- 61 [http://hdl.handle.net/10807/22685]

Viktor Frankl e la ricerca di significato come intenzionamento del mondo

Bruzzone, Daniele
2012

Abstract

Frankl's logotherapy and existential analysis is a meaning-oriented approach to psychotherapy and counseling representing a mainstream in the field of humanistic and existential theories of helping relationship. This essay shows its historical and philosophical roots and its clinical and educational implications, with special attention to socratic dialogue as a method in the search for existential meaning.
2012
Italiano
Pedagogia del dialogo e relazione d'aiuto. Teorie, azioni ed esperienze
978-88-6677-071-8
Bruzzone, D., Viktor Frankl e la ricerca di significato come intenzionamento del mondo, in Bobbio, A. (ed.), Pedagogia del dialogo e relazione d'aiuto. Teorie, azioni ed esperienze, Armando, Roma 2012: <<I problemi dell'educazione>>, 43- 61 [http://hdl.handle.net/10807/22685]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/22685
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact