Human existence is essentially related to time and project. Due to its intentional structure, the process of becoming a person is permanently oriented towards a set of aims and purposes. This paper discusses the ontological self-transcendence of human being and its importance to education, with special focus on adolescence and youth search for meaning.

Bruzzone, D., Progettazione esistenziale, in Amadini, A., Cadei, L., Malavasi, P., Simeone, D. (ed.), Parole per educare, vol. I: Pedagogia generale e sociale, Vita e Pensiero, Milano 2022: 209- 218 [https://hdl.handle.net/10807/221653]

Progettazione esistenziale

Bruzzone, Daniele
2022

Abstract

Human existence is essentially related to time and project. Due to its intentional structure, the process of becoming a person is permanently oriented towards a set of aims and purposes. This paper discusses the ontological self-transcendence of human being and its importance to education, with special focus on adolescence and youth search for meaning.
Italiano
Parole per educare, vol. I: Pedagogia generale e sociale
978-88-343-5220-5
Vita e Pensiero
Bruzzone, D., Progettazione esistenziale, in Amadini, A., Cadei, L., Malavasi, P., Simeone, D. (ed.), Parole per educare, vol. I: Pedagogia generale e sociale, Vita e Pensiero, Milano 2022: 209- 218 [https://hdl.handle.net/10807/221653]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/221653
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact