Music and listening have a powerful influence on emotions and imagination because of a deep connection between sound suggestions and the symbols of the unconscious. This essay explores the reasons of such influence of musical language on people, due to mimesis and synesthesia, and explains in which way music potential can be used for educational and therapeutical purposes.

Bruzzone, D., Sentire e sentirsi: per un ascolto fenomenologico fra tonalità sonore ed emotive, in Iori, V. (ed.), Animare l'educazione. Gioco, pittura, musica, danza, cinema, parole., Franco Angeli, Milano 2012: <<Vita emotiva e formazione>>, 89- 97 [http://hdl.handle.net/10807/20420]

Sentire e sentirsi: per un ascolto fenomenologico fra tonalità sonore ed emotive

Bruzzone, Daniele
2012

Abstract

Music and listening have a powerful influence on emotions and imagination because of a deep connection between sound suggestions and the symbols of the unconscious. This essay explores the reasons of such influence of musical language on people, due to mimesis and synesthesia, and explains in which way music potential can be used for educational and therapeutical purposes.
2012
Italiano
Animare l'educazione. Gioco, pittura, musica, danza, cinema, parole.
9788820407025
Bruzzone, D., Sentire e sentirsi: per un ascolto fenomenologico fra tonalità sonore ed emotive, in Iori, V. (ed.), Animare l'educazione. Gioco, pittura, musica, danza, cinema, parole., Franco Angeli, Milano 2012: <<Vita emotiva e formazione>>, 89- 97 [http://hdl.handle.net/10807/20420]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/20420
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact