With reference to the pedagogical debate on the theme of peace, the contribution underlines its centrality as dimension of common life starting from family education. Context for positive relationships based on respect for the person, love and dialogue, family is outlined by its role in preventing conflit phenomena and promoting relationship for a mutual understanding.
Con riferimento al dibattito pedagogico sul tema della pace, il contributo sottolinea la sua centralità come dimensione del vivere comune a partire dall’educazione in famiglia. Contesto per la costruzione di relazioni positive improntate al rispetto della persona, all’amore e al dialogo, la famiglia si delinea per il suo ruolo di prevenzione di fenomeni di conflitto e di promozione del saper stare in relazione, in vista dell’intesa con l’altro.
Musaio, M., “Artigiani” di pace in famiglia: riflessioni pedagogiche e pratiche relazionali di vita, <<LA FAMIGLIA>>, 2021; 265 (55): 120-132 [http://hdl.handle.net/10807/191666]
“Artigiani” di pace in famiglia: riflessioni pedagogiche e pratiche relazionali di vita
Musaio, Marisa
2021
Abstract
With reference to the pedagogical debate on the theme of peace, the contribution underlines its centrality as dimension of common life starting from family education. Context for positive relationships based on respect for the person, love and dialogue, family is outlined by its role in preventing conflit phenomena and promoting relationship for a mutual understanding.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.