This essay aims to provide a brief outline of the history of the Italian Academic Society for Education, and to show its current situation in view of recent changes in its communications policy, the push towards internationalization, actions taken in favour of younger researchers and the new impetus given to the SIPED journal, that has transferred online and adopted a strict policy of double blinded evaluation of articles.

Polenghi, S., D'Aprile, G., The Italian Academic Society for Education (SIPED): from tradition to renewa / Итальянское научноеобщество педагогики (SIPED): от традиции к обновлению, in Sapere storico e pedagogico all’inizio del terzo millenio: retrospettiva storico-pedagogica della teoria e della pratica della formazione contemporanea. Materiali della XVIIa conferenza scientifica internazionale, Mosca, 11 novembre 2021. Vol. 2 Ricerche di storia dell’educazione di autori europei / Storiko-pedagogicheskoe znanie v nachale III tysjacheletija: istoriko-pedagogiheskaja retrospektiva teorii i praktiki sovremennogo obrazovanija. Materialy XVII Mezhdunarodnoj nauchnoj konferencii, Moskva, 11 nojabrja 2021 g. v dvuch chastjach. Chast' 2. Issledovanie pedagogicheskoe proshlogo zapadnoevropejskimi avtorami, (Mosca, 11-11 November 2021), ASOU, Mosca 2021: 175-185 [http://hdl.handle.net/10807/185953]

The Italian Academic Society for Education (SIPED): from tradition to renewa / Итальянское научное общество педагогики (SIPED): от традиции к обновлению

Polenghi, Simonetta
;
2021

Abstract

This essay aims to provide a brief outline of the history of the Italian Academic Society for Education, and to show its current situation in view of recent changes in its communications policy, the push towards internationalization, actions taken in favour of younger researchers and the new impetus given to the SIPED journal, that has transferred online and adopted a strict policy of double blinded evaluation of articles.
2021
Inglese
Sapere storico e pedagogico all’inizio del terzo millenio: retrospettiva storico-pedagogica della teoria e della pratica della formazione contemporanea. Materiali della XVIIa conferenza scientifica internazionale, Mosca, 11 novembre 2021. Vol. 2 Ricerche di storia dell’educazione di autori europei / Storiko-pedagogicheskoe znanie v nachale III tysjacheletija: istoriko-pedagogiheskaja retrospektiva teorii i praktiki sovremennogo obrazovanija. Materialy XVII Mezhdunarodnoj nauchnoj konferencii, Moskva, 11 nojabrja 2021 g. v dvuch chastjach. Chast' 2. Issledovanie pedagogicheskoe proshlogo zapadnoevropejskimi avtorami
XVIIa conferenza scientifica internazionale
Mosca
11-nov-2021
11-nov-2021
978-5-91543-323-5
ASOU
Polenghi, S., D'Aprile, G., The Italian Academic Society for Education (SIPED): from tradition to renewa / Итальянское научноеобщество педагогики (SIPED): от традиции к обновлению, in Sapere storico e pedagogico all’inizio del terzo millenio: retrospettiva storico-pedagogica della teoria e della pratica della formazione contemporanea. Materiali della XVIIa conferenza scientifica internazionale, Mosca, 11 novembre 2021. Vol. 2 Ricerche di storia dell’educazione di autori europei / Storiko-pedagogicheskoe znanie v nachale III tysjacheletija: istoriko-pedagogiheskaja retrospektiva teorii i praktiki sovremennogo obrazovanija. Materialy XVII Mezhdunarodnoj nauchnoj konferencii, Moskva, 11 nojabrja 2021 g. v dvuch chastjach. Chast' 2. Issledovanie pedagogicheskoe proshlogo zapadnoevropejskimi avtorami, (Mosca, 11-11 November 2021), ASOU, Mosca 2021: 175-185 [http://hdl.handle.net/10807/185953]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/185953
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact