The ‘lockdown’ following the SARS-CoV-2 pandemic forced a rethinking of the traineeship experience. This contribution investigates online education opportunities, starting from the analysis of the «Involvement in experimental field educational research activities in time of SARS-CoV-2» project, carried out by the Degree Course in Sciences of Education and Training of the Catholic University of the Sacred Heart, in collaboration with the Municipality of Milan

Premoli, S., Dodi, E., Lamberti, M., Conti, S., Michilini, N., Ghioldi, S., Salvadori, E., Sperimentare forme di tirocinio a distanza: il Progetto “Coinvolgimento in attività di ricerca educativa sperimentale sul campo in tempo di Covid-19”, <<CQIA RIVISTA>>, 2021; XI (33): 171-186 [http://hdl.handle.net/10807/179508]

Sperimentare forme di tirocinio a distanza: il Progetto “Coinvolgimento in attività di ricerca educativa sperimentale sul campo in tempo di Covid-19”

Premoli, Silvio;Dodi, Elisabetta;Lamberti, Mattia;Conti, Silvia;
2021

Abstract

The ‘lockdown’ following the SARS-CoV-2 pandemic forced a rethinking of the traineeship experience. This contribution investigates online education opportunities, starting from the analysis of the «Involvement in experimental field educational research activities in time of SARS-CoV-2» project, carried out by the Degree Course in Sciences of Education and Training of the Catholic University of the Sacred Heart, in collaboration with the Municipality of Milan
2021
Italiano
Premoli, S., Dodi, E., Lamberti, M., Conti, S., Michilini, N., Ghioldi, S., Salvadori, E., Sperimentare forme di tirocinio a distanza: il Progetto “Coinvolgimento in attività di ricerca educativa sperimentale sul campo in tempo di Covid-19”, <<CQIA RIVISTA>>, 2021; XI (33): 171-186 [http://hdl.handle.net/10807/179508]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/179508
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact