The essay is dedicated to the Way of the Cross that Maria Lai gave to the Church of Sant'Antioco in her country: a very intense interpretation of the last acts of Christ's life through her language rich in cultural references, anthropology and humanity. Maria Lai's art is always nourished by her experience, that of a Sardinian woman, who returns to her land after a path of cultural formation strongly marked by her meeting with Arturo Martini, the artist who declared the death of sculpture, to resume a path never completely left. The specific analysis of the work, performed with a technique that combines embroidery and weaving, is part of the long activity of the Sardinian artist and in particular in her production dedicated to religious themes.

Il saggio è dedicato alla Via Crucis che Maria Lai ha donato alla Chiesa di Sant’Antioco del suo paese: un’interpretazione molto intensa degli ultimi atti della vita di Cristo attraverso il suo linguaggio ricco di riferimenti culturali, di antropologia e umanità. L'arte di Maria Lai si nutre sempre della sua esperienza, quella di donna sarda, che torna nella sua terra dopo un percorso di formazione culturale fortemente segnato dall’incontro con Arturo Martini, l’artista che ha dichiarato la morte della scultura, per riprendere un percorso mai completamente lasciato. L'analisi specifica dell'opera, eseguita con una tecnica che unisce il ricamo alla tessitura, è inquadrata nella lunga attività dell'artista sarda e in particolare nella sua produzione dedicata ai temi religiosi.

Di Raddo, E., Maria Lai. Fili che uniscono., <<ARTE CRISTIANA>>, 2019; (911): 6-9 [http://hdl.handle.net/10807/151285]

Maria Lai. Fili che uniscono.

Di Raddo, Elena
2019

Abstract

The essay is dedicated to the Way of the Cross that Maria Lai gave to the Church of Sant'Antioco in her country: a very intense interpretation of the last acts of Christ's life through her language rich in cultural references, anthropology and humanity. Maria Lai's art is always nourished by her experience, that of a Sardinian woman, who returns to her land after a path of cultural formation strongly marked by her meeting with Arturo Martini, the artist who declared the death of sculpture, to resume a path never completely left. The specific analysis of the work, performed with a technique that combines embroidery and weaving, is part of the long activity of the Sardinian artist and in particular in her production dedicated to religious themes.
2019
Italiano
Di Raddo, E., Maria Lai. Fili che uniscono., <<ARTE CRISTIANA>>, 2019; (911): 6-9 [http://hdl.handle.net/10807/151285]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/151285
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact