Adolescence is a transitional phase of life whose complexity is nowadays enhanced by the lack of rites of passage, intergenerational paradoxes and contradictions, and a widespread sense of uncertainty and fear of the future. This chapter outlines a phenomenological portrait of the adolescent of our times, in order to provide school teachers and educators with a deeper understanding of the lived experience of their students and their emotional world.

Bruzzone, D., Essere adolescenti: l'inquietudine necessaria, in S. Kanizsa, A. M. (ed.), Introduzione alla pedagogia generale. Formare e aggiornare gli insegnanti delle secondarie, Pearson, Milano 2020: 165- 181 [http://hdl.handle.net/10807/146913]

Essere adolescenti: l'inquietudine necessaria

Bruzzone, Daniele
2020

Abstract

Adolescence is a transitional phase of life whose complexity is nowadays enhanced by the lack of rites of passage, intergenerational paradoxes and contradictions, and a widespread sense of uncertainty and fear of the future. This chapter outlines a phenomenological portrait of the adolescent of our times, in order to provide school teachers and educators with a deeper understanding of the lived experience of their students and their emotional world.
2020
Italiano
Introduzione alla pedagogia generale. Formare e aggiornare gli insegnanti delle secondarie
9788891916594
Pearson
Bruzzone, D., Essere adolescenti: l'inquietudine necessaria, in S. Kanizsa, A. M. (ed.), Introduzione alla pedagogia generale. Formare e aggiornare gli insegnanti delle secondarie, Pearson, Milano 2020: 165- 181 [http://hdl.handle.net/10807/146913]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/146913
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact