The article summarises the work produced by the European projects on multilingualism and multilingual education, which have been promoted by the Conseil Européen pour les Langues/European Language Council (CEL/ELC); the results of the MIME project - Mobility and Inclusion in Multilingual Europe - are presented on the subject. After having illustrated the case of the actions promoted in the French and French-speaking areas, the role of statements and manifestos in favour of multilingualism is explained; researches and applied activities contribute to the definition of the actions and contents of multilingual education in higher education.

L'articolo espone la sintesi dei lavori prodotti dai progetti europei sul plurilinguismo e l'educazione plurilingue e promossi dal Conseil Européen pour les Langues/European Language Council (CEL/ELC); sono presentati sul tema gli esiti del progetto MIME - Mobilità e inclusione nell'Europa multilingue. Dopo aver illustrato il caso delle azioni promosse in area francese e francofona, inquadra il ruolo dei manifesti in favore del plurilinguismo e al contempo l'insieme delle attività di ricerca e applicate che contribuiscono alla definizione delle azioni e dei contenuti dell'educazione plurilingue nell'insegnamento superiore.

Zanola, M., Il plurilinguismo, una risorsa educativa e culturale, <<LA CRUSCA PER VOI>>, 2019; (58): 2-6 [http://hdl.handle.net/10807/142380]

Il plurilinguismo, una risorsa educativa e culturale

Zanola, Mariateresa
2019

Abstract

The article summarises the work produced by the European projects on multilingualism and multilingual education, which have been promoted by the Conseil Européen pour les Langues/European Language Council (CEL/ELC); the results of the MIME project - Mobility and Inclusion in Multilingual Europe - are presented on the subject. After having illustrated the case of the actions promoted in the French and French-speaking areas, the role of statements and manifestos in favour of multilingualism is explained; researches and applied activities contribute to the definition of the actions and contents of multilingual education in higher education.
2019
Italiano
Zanola, M., Il plurilinguismo, una risorsa educativa e culturale, <<LA CRUSCA PER VOI>>, 2019; (58): 2-6 [http://hdl.handle.net/10807/142380]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/142380
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact