The historical reconstruction of the life and works of Giovanni Biroli (1772- 1825), here retraced with particular reference to the period of his botanical teaching at the boarding Lyceum in Novara, offers the opportunity to explore the educational reform of the upper-secondary educational institutions of the Lyceums and the establishment of botanical gardens for agrarian education in Italy during the Napoleonic period

La ricostruzione storica della vita e delle opere di Giovanni Biroli (1772 - 1825), qui ripercorsa con particolare riferimento agli anni di insegnamento presso il Liceo di Novara, offre l'opportunità di esplorare la riforma scolastica degli istituti di istruzione secondaria superiore e la creazione di orti botanici per l'istruzione agraria in Italia durante l'età napoleonica.

Mazzella, E., «L’orto è il miglior libro in questa scienza».Giovanni Biroli e l’orto botanico delLiceo Convitto di Novara, <<HISTORY OF EDUCATION & CHILDREN'S LITERATURE>>, 2012; (Giugno): 445-464 [http://hdl.handle.net/10807/13544]

«L’orto è il miglior libro in questa scienza». Giovanni Biroli e l’orto botanico del Liceo Convitto di Novara

Mazzella, Elisa
2012

Abstract

The historical reconstruction of the life and works of Giovanni Biroli (1772- 1825), here retraced with particular reference to the period of his botanical teaching at the boarding Lyceum in Novara, offers the opportunity to explore the educational reform of the upper-secondary educational institutions of the Lyceums and the establishment of botanical gardens for agrarian education in Italy during the Napoleonic period
2012
Italiano
Mazzella, E., «L’orto è il miglior libro in questa scienza».Giovanni Biroli e l’orto botanico delLiceo Convitto di Novara, <<HISTORY OF EDUCATION & CHILDREN'S LITERATURE>>, 2012; (Giugno): 445-464 [http://hdl.handle.net/10807/13544]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/13544
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 2
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? 0
social impact