Cinema not only for teaching at school, but also for learning about a new communication language and working in a multimedia perspective. A didactic book with cinema and on cinema: its languages, its structure, its history, with an eye always attentive to new technologies, from digital to video clips, from the web to video games. Having the practical aspects of teaching present and clear, the book is a guide for teachers, from kindergarten to high school, who wish to design operational paths using audiovisuals in the classroom, combining theory and methodology and reflecting on the transformations underway in the typologies communicative and narrative of the contemporary audiovisual universe.
Il cinema non soltanto per fare didattica a scuola, quanto per imparare a conoscere un nuovo linguaggio di comunicazione e a lavorare in una prospettiva multimediale. Un libro di didattica con il cinema e sul cinema: i suoi linguaggi, la sua struttura, la sua storia, con un occhio sempre attento alle nuove tecnologie, dal digitale ai videoclip, dal web fino ai videogame. Avendo ben presenti e ben chiari gli aspetti pratici della didattica, il libro è una guida per gli insegnanti, dalle materne alle superiori, che desiderano progettare percorsi operativi utlizzando gli audiovisivi in classe, coniugando teoria e prassi meotodologiche e riflettendo sulle trasformazioni in atto nelle tipologie comunicative e narrative dell'universo auidiovisivo contemporaneo.
Marangi, M., Insegnare cinema, UTET Università, Torino 2007: 370 [http://hdl.handle.net/10807/122520]
Insegnare cinema
Marangi, Michele
2007
Abstract
Cinema not only for teaching at school, but also for learning about a new communication language and working in a multimedia perspective. A didactic book with cinema and on cinema: its languages, its structure, its history, with an eye always attentive to new technologies, from digital to video clips, from the web to video games. Having the practical aspects of teaching present and clear, the book is a guide for teachers, from kindergarten to high school, who wish to design operational paths using audiovisuals in the classroom, combining theory and methodology and reflecting on the transformations underway in the typologies communicative and narrative of the contemporary audiovisual universe.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Insegnare Cinema 2007.pdf
accesso aperto
Descrizione: Copertina e Retro
Tipologia file ?:
Versione Editoriale (PDF)
Licenza:
Creative commons
Dimensione
820.97 kB
Formato
Adobe PDF
|
820.97 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.