The article reflects on the necessary skills and the most appropriate methodologies to use iconic and audiovisual images in the didactic field, overcoming the simple level of self-referential illustration and vice versa developing skills with respect to the critical sense, interpretation and design and realization of products consistent views.
Marangi, M., Galbusera, I., Il linguaggio delle immagini. Insegnare le immagini, dalla visione all'interpretazione alla creazione, <<ESSERE A SCUOLA>>, 2017; 1 (3): 91-92 [http://hdl.handle.net/10807/122497]
Il linguaggio delle immagini. Insegnare le immagini, dalla visione all'interpretazione alla creazione
Marangi, Michele;Galbusera, Iole
2017
Abstract
The article reflects on the necessary skills and the most appropriate methodologies to use iconic and audiovisual images in the didactic field, overcoming the simple level of self-referential illustration and vice versa developing skills with respect to the critical sense, interpretation and design and realization of products consistent views.File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.