The article reflects on the necessary skills and the most appropriate methodologies to use iconic and audiovisual images in the didactic field, overcoming the simple level of self-referential illustration and vice versa developing skills with respect to the critical sense, interpretation and design and realization of products consistent views.

Marangi, M., Galbusera, I., Il linguaggio delle immagini. Insegnare le immagini, dalla visione all'interpretazione alla creazione, <<ESSERE A SCUOLA>>, 2017; 1 (3): 91-92 [http://hdl.handle.net/10807/122497]

Il linguaggio delle immagini. Insegnare le immagini, dalla visione all'interpretazione alla creazione

Marangi, Michele;Galbusera, Iole
2017

Abstract

The article reflects on the necessary skills and the most appropriate methodologies to use iconic and audiovisual images in the didactic field, overcoming the simple level of self-referential illustration and vice versa developing skills with respect to the critical sense, interpretation and design and realization of products consistent views.
2017
Italiano
Marangi, M., Galbusera, I., Il linguaggio delle immagini. Insegnare le immagini, dalla visione all'interpretazione alla creazione, <<ESSERE A SCUOLA>>, 2017; 1 (3): 91-92 [http://hdl.handle.net/10807/122497]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/122497
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact