Will the teaching of programming techniques substitute the teaching of Latin (and also of Greek)? The article suggests that the role of the Classics in education is not a generic "reasoning" ability but a true historical perspective.

Milanese, G. F., Intelligenza, coding ed educazione classica, <<VITA E PENSIERO>>, 2017; 100 (6): 134-138 [http://hdl.handle.net/10807/114776]

Intelligenza, coding ed educazione classica

Milanese, Guido Fabrizio
2017

Abstract

Will the teaching of programming techniques substitute the teaching of Latin (and also of Greek)? The article suggests that the role of the Classics in education is not a generic "reasoning" ability but a true historical perspective.
2017
Italiano
Milanese, G. F., Intelligenza, coding ed educazione classica, <<VITA E PENSIERO>>, 2017; 100 (6): 134-138 [http://hdl.handle.net/10807/114776]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/114776
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact