The article analyzes the form of social relationship represented in many films of early Neorealism; it highlights the critical role of "frank relationships", against the Fascist models of fictionalized social self-representations
Eugeni, R., La relazione franca. Nuove identità nazionali e forme della socievolezza nel primo cinema neorealista (1945-1948), in Carluccio, G., Morreale, E., Pierini, M. (ed.), Intorno al neorealismo. Voci, contesti, linguaggi e culture dell'Italia del dopoguerra, Scalpendi Editore, Milano 2017: 77- 82 [http://hdl.handle.net/10807/110982]
La relazione franca. Nuove identità nazionali e forme della socievolezza nel primo cinema neorealista (1945-1948)
Eugeni, Ruggero
2017
Abstract
The article analyzes the form of social relationship represented in many films of early Neorealism; it highlights the critical role of "frank relationships", against the Fascist models of fictionalized social self-representationsFile in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.