Changes that have invested in school, the autonomy of teaching based on national guidelines and personalized study plans, with strong changes in the social context, complexity and current uncertainty have progressively changed the teacher’s profile and educational skills . Due to the influence of these factors, acquiring additional skills by the teacher is central to addressing contemporary changes in educational practices. In view of these, the professor requires a sense of identity and practical teaching skills to improve the ability to help new generations in their self-realization. In this sense, this study examines the demand for coaching in schools as a didactic, relational and motivational competence.

cambiamenti che hanno investito la scuola, l’autonomia dell’insegnamento basato su indicazioni nazionali e piani di studio personalizzati, con forti mutamenti nel contesto sociale, la complessità e l’incertezza attuali hanno progressivamente cambiato il profilo dell’insegnante e le competenze educative. A causa dell’influenza di questi fattori, l’acquisizione di ulteriori abilità – da parte del docente – è centrale per affrontare i contemporanei cambiamenti nelle pratiche educative. In considerazione di questi, la professione docente richiedere un’identità e abilità di insegnamento pratico atte a migliorare la capacità di aiutare le nuove generazioni nella loro autorealizzazione. In tal senso questo studio esamina la domanda di coaching nelle scuole come competenza didattica, relazionale e motivazionale.

Musaio, M., Professione docente e nuove competenze: l’esercizio del coaching educativo a scuola, <<EDETANIA>>, 2017; 52 (diciembre): 145-165 [http://hdl.handle.net/10807/110699]

Professione docente e nuove competenze: l’esercizio del coaching educativo a scuola

Musaio, Marisa
2017

Abstract

Changes that have invested in school, the autonomy of teaching based on national guidelines and personalized study plans, with strong changes in the social context, complexity and current uncertainty have progressively changed the teacher’s profile and educational skills . Due to the influence of these factors, acquiring additional skills by the teacher is central to addressing contemporary changes in educational practices. In view of these, the professor requires a sense of identity and practical teaching skills to improve the ability to help new generations in their self-realization. In this sense, this study examines the demand for coaching in schools as a didactic, relational and motivational competence.
2017
Italiano
Il contributo è pubblicato nella rivista Edetania: Estudios y propuestas socio-educativas, revista de carácter científico de la Facultad de Psicología, Magisterio y Ciencias de la Educación de la Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir
Musaio, M., Professione docente e nuove competenze: l’esercizio del coaching educativo a scuola, <<EDETANIA>>, 2017; 52 (diciembre): 145-165 [http://hdl.handle.net/10807/110699]
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
4. M. Musaio Professione docente - rivista Edetania.pdf

non disponibili

Tipologia file ?: Versione Editoriale (PDF)
Licenza: Non specificato
Dimensione 8.42 MB
Formato Unknown
8.42 MB Unknown   Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/110699
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact