Cultural and social, economic and productive transformations challenge the pedagogical research that needs a review regarding the epistemological structure and the development of appropriate and innovative investigation methodologies. In particular, the text reflects on the relationship between tradition and innovation and on the complexity of integrating the two perspectives.
Le trasformazioni culturali e sociali, economiche e produttive sfidano la ricerca pedagogica che necessita di una revisione riguardante l’assetto epistemologico e lo sviluppo di metodologie d’indagine adeguate e innovative. In particolare, il testo riflette sulla relazione fra tradizione e innovazione e sulla complessità dell’integrazione fra le due prospettive.
Vigano', R. M., Ricerca educativa e cittadinanza dell'educazione, <<NUOVA SECONDARIA>>, 2017; (maggio): 46-49 [http://hdl.handle.net/10807/103521]
Ricerca educativa e cittadinanza dell'educazione
Vigano', Renata MariaPrimo
2017
Abstract
Cultural and social, economic and productive transformations challenge the pedagogical research that needs a review regarding the epistemological structure and the development of appropriate and innovative investigation methodologies. In particular, the text reflects on the relationship between tradition and innovation and on the complexity of integrating the two perspectives.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.