Short contribution to the intellectual history of the French Dominicans in the XX Century, with special regard for biographies and doctrines of some of the most innovative and brave figures (Lagrange, Chenu, Congar), for a long time strongly-opposed by the Roman hierarchy: their difficult and complex relationships with eminent Modernists (specially Loisy) and with the heritage of Modernism; their contributions to the renewal of biblical, theological and ecclesiological studies in a new perspective, characterized by historical approaches.

Potesta', G. L., “La strada di un sano relativismo”. Metodo storico e luoghi teologici alla scuola di Le Saulchoir, in Festa, G., Rainini, M., L'Ordine dei Predicatori. I Domenicani: storia, figure e istituzioni (1216-2016), Laterza, Bari-Roma 2016 <<QUADRANTE LATERZA>>,: 440-464 [http://hdl.handle.net/10807/90813]

“La strada di un sano relativismo”. Metodo storico e luoghi teologici alla scuola di Le Saulchoir

Potesta', Gian Luca
2016

Abstract

Short contribution to the intellectual history of the French Dominicans in the XX Century, with special regard for biographies and doctrines of some of the most innovative and brave figures (Lagrange, Chenu, Congar), for a long time strongly-opposed by the Roman hierarchy: their difficult and complex relationships with eminent Modernists (specially Loisy) and with the heritage of Modernism; their contributions to the renewal of biblical, theological and ecclesiological studies in a new perspective, characterized by historical approaches.
ita
9788858125977
Laterza
Potesta', G. L., “La strada di un sano relativismo”. Metodo storico e luoghi teologici alla scuola di Le Saulchoir, in Festa, G., Rainini, M., L'Ordine dei Predicatori. I Domenicani: storia, figure e istituzioni (1216-2016), Laterza, Bari-Roma 2016 <>,: 440-464 [http://hdl.handle.net/10807/90813]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/10807/90813
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact