the essays explore the results of a social survey carried out in Lombardy on a sample of 1000O adult immigrants (by ORIM Regione Lombardia). In particular it analyses the responses given to questions concerning the relations estaslished by the immigrant residents with the school system (directly as learners in some course of Italian language or indirectly as parents of young students attending public schools in Lombarrdy).

Colombo, M., Gli immigrati e il rapporto con la scuola, in Blangiardo, G. (ed.), L'immigrazione straniera in Lombardia. La nona indagine regionale. Rapporto 2009, Fondazione ISMU, Milano 2010: 126- 135 [http://hdl.handle.net/10807/8481]

Gli immigrati e il rapporto con la scuola

Colombo, Maddalena
2010

Abstract

the essays explore the results of a social survey carried out in Lombardy on a sample of 1000O adult immigrants (by ORIM Regione Lombardia). In particular it analyses the responses given to questions concerning the relations estaslished by the immigrant residents with the school system (directly as learners in some course of Italian language or indirectly as parents of young students attending public schools in Lombarrdy).
2010
Italiano
L'immigrazione straniera in Lombardia. La nona indagine regionale. Rapporto 2009
97888864470573
Colombo, M., Gli immigrati e il rapporto con la scuola, in Blangiardo, G. (ed.), L'immigrazione straniera in Lombardia. La nona indagine regionale. Rapporto 2009, Fondazione ISMU, Milano 2010: 126- 135 [http://hdl.handle.net/10807/8481]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/8481
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact