the essay presents the 4 main issues rising from the increase of number of pupils with migrant backgorund within the Italian school system. 1) the territorial concentration of immigrant pupils; 2) the lack of human and didactic resources to devote to the reception of newcomers; 3) inequalities between native and immigrant students; 4)the need of a better preparation of teachers to diversity management.

Colombo, M., Inserimento e integrazione dei minori stranieri nei contesti scolastici e formativi: le questioni aperte, in Blangiardo, G. (ed.), Dieci anni di immigrazione in Lombardia. Rapporto 2009, Fondazione ISMU, Milano 2010: 198- 209 [http://hdl.handle.net/10807/8480]

Inserimento e integrazione dei minori stranieri nei contesti scolastici e formativi: le questioni aperte

Colombo, Maddalena
2010

Abstract

the essay presents the 4 main issues rising from the increase of number of pupils with migrant backgorund within the Italian school system. 1) the territorial concentration of immigrant pupils; 2) the lack of human and didactic resources to devote to the reception of newcomers; 3) inequalities between native and immigrant students; 4)the need of a better preparation of teachers to diversity management.
2010
Inglese
Dieci anni di immigrazione in Lombardia. Rapporto 2009
97888864470506
Colombo, M., Inserimento e integrazione dei minori stranieri nei contesti scolastici e formativi: le questioni aperte, in Blangiardo, G. (ed.), Dieci anni di immigrazione in Lombardia. Rapporto 2009, Fondazione ISMU, Milano 2010: 198- 209 [http://hdl.handle.net/10807/8480]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/8480
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact