Talk about the environment, according to a meaning that refers to the person, means an emphasis on the relationship. In the educational process the communications exchanges between teachers, their pupils and context qualify as a dynamic environment.The human and the natural are not opposed but are in mutual interaction.

Birbes, C., Progettazione pedagogica e ambiente. In cammino verso la sostenibilità, in Birbes, C. (ed.), Progettare l'educazione per lo sviluppo sostenibile. Idee, percorsi, azioni, EDUCatt, Milano 2011: 9- 25 [http://hdl.handle.net/10807/7723]

Progettazione pedagogica e ambiente. In cammino verso la sostenibilità

Birbes, Cristina
2011

Abstract

Talk about the environment, according to a meaning that refers to the person, means an emphasis on the relationship. In the educational process the communications exchanges between teachers, their pupils and context qualify as a dynamic environment.The human and the natural are not opposed but are in mutual interaction.
2011
Italiano
Progettare l'educazione per lo sviluppo sostenibile. Idee, percorsi, azioni
9788883118043
Birbes, C., Progettazione pedagogica e ambiente. In cammino verso la sostenibilità, in Birbes, C. (ed.), Progettare l'educazione per lo sviluppo sostenibile. Idee, percorsi, azioni, EDUCatt, Milano 2011: 9- 25 [http://hdl.handle.net/10807/7723]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/7723
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact