This essay is dedicated to the analysis of the ways in which young people perceive the Catholic Church Communication: from the presence in the mainstream media, to the use made of social networks and the concrete presence and work of the "local" church on the territory. The empirical base of this analysis is a corpus of 150 in-depth interview with young people.

Introini, F., Non di soli media. La comunicazione della Chiesa nella percezione dei giovani, in Bichi, R., Bignardi, P. (ed.), Dio a modo mio. Giovani e fede in Italia, Vita e Pensiero, Milano 2015: 145- 155 [http://hdl.handle.net/10807/69316]

Non di soli media. La comunicazione della Chiesa nella percezione dei giovani

Introini, Fabio
2015

Abstract

This essay is dedicated to the analysis of the ways in which young people perceive the Catholic Church Communication: from the presence in the mainstream media, to the use made of social networks and the concrete presence and work of the "local" church on the territory. The empirical base of this analysis is a corpus of 150 in-depth interview with young people.
Italiano
Dio a modo mio. Giovani e fede in Italia
978-88-343-3008-1
Introini, F., Non di soli media. La comunicazione della Chiesa nella percezione dei giovani, in Bichi, R., Bignardi, P. (ed.), Dio a modo mio. Giovani e fede in Italia, Vita e Pensiero, Milano 2015: 145- 155 [http://hdl.handle.net/10807/69316]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/10807/69316
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact