Starting with a few thoughts about the current pedagogical debate expressed within the work, the contribution of Luigi Pati, highlights the importance of relational systems perspective in the pedagogical discourse. The author proposes an analysis and historical evolution of the General Theory of Systems (TGS), illustrating the importance of the same in the action and in the educational relationship between educator and student.

Pati, L., Discorso pedagogico e prospettiva sistemico-relazionale, in Elia, G. (ed.), La complessità del sapere pedagogico tra tradizione e innovazione, Franco Angeli, Milano 2015: 53- 66 [http://hdl.handle.net/10807/68868]

Discorso pedagogico e prospettiva sistemico-relazionale

Pati, Luigi
2015

Abstract

Starting with a few thoughts about the current pedagogical debate expressed within the work, the contribution of Luigi Pati, highlights the importance of relational systems perspective in the pedagogical discourse. The author proposes an analysis and historical evolution of the General Theory of Systems (TGS), illustrating the importance of the same in the action and in the educational relationship between educator and student.
Italiano
La complessità del sapere pedagogico tra tradizione e innovazione
9788891713681
Pati, L., Discorso pedagogico e prospettiva sistemico-relazionale, in Elia, G. (ed.), La complessità del sapere pedagogico tra tradizione e innovazione, Franco Angeli, Milano 2015: 53- 66 [http://hdl.handle.net/10807/68868]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/68868
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact