Starting with a few thoughts about the current pedagogical debate expressed within the work, the contribution of Luigi Pati, highlights the importance of relational systems perspective in the pedagogical discourse. The author proposes an analysis and historical evolution of the General Theory of Systems (TGS), illustrating the importance of the same in the action and in the educational relationship between educator and student.
Pati, L., Discorso pedagogico e prospettiva sistemico-relazionale, in Elia, G. (ed.), La complessità del sapere pedagogico tra tradizione e innovazione, Franco Angeli, Milano 2015: 53- 66 [http://hdl.handle.net/10807/68868]
Autori: | ||
Titolo: | Discorso pedagogico e prospettiva sistemico-relazionale | |
Data di pubblicazione: | 2015 | |
Abstract: | Starting with a few thoughts about the current pedagogical debate expressed within the work, the contribution of Luigi Pati, highlights the importance of relational systems perspective in the pedagogical discourse. The author proposes an analysis and historical evolution of the General Theory of Systems (TGS), illustrating the importance of the same in the action and in the educational relationship between educator and student. | |
Lingua: | Italiano | |
Titolo del libro: | La complessità del sapere pedagogico tra tradizione e innovazione | |
Editore: | Franco Angeli | |
ISBN: | 9788891713681 | |
Citazione: | Pati, L., Discorso pedagogico e prospettiva sistemico-relazionale, in Elia, G. (ed.), La complessità del sapere pedagogico tra tradizione e innovazione, Franco Angeli, Milano 2015: 53- 66 [http://hdl.handle.net/10807/68868] | |
Appare nelle tipologie: | In libro con curatela: Capitolo o saggio; Prefazione/Postfazione; Breve introduzione; Schede di catalogo, repertorio o corpus |