The essay explores the change of audience and cinema experience in Italy after the sonorisation of cinema. Through the analysis of a wide spectrum of documents (cinema journals, researches, institutional data -ie SIAE data,..) the essay proposes a innovative cadre of the history of the film audiences and of the cinema in Italy.

Fanchi, M., Le trasformazioni del consumo dopo l’avvento del sonoro, in Quaresima, L. (ed.), Storia del cinema italiano. Vol. IV. 1924-1933, Marsilio Editore, Venezia 2014: 356- 363 [http://hdl.handle.net/10807/66294]

Le trasformazioni del consumo dopo l’avvento del sonoro

Fanchi, Mariagrazia
2014

Abstract

The essay explores the change of audience and cinema experience in Italy after the sonorisation of cinema. Through the analysis of a wide spectrum of documents (cinema journals, researches, institutional data -ie SIAE data,..) the essay proposes a innovative cadre of the history of the film audiences and of the cinema in Italy.
2014
Italiano
Storia del cinema italiano. Vol. IV. 1924-1933
88-317-2113-4
Fanchi, M., Le trasformazioni del consumo dopo l’avvento del sonoro, in Quaresima, L. (ed.), Storia del cinema italiano. Vol. IV. 1924-1933, Marsilio Editore, Venezia 2014: 356- 363 [http://hdl.handle.net/10807/66294]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/66294
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact