Educators engaged in the paths of Christian initiation today are engaged in a great educational and relational, human and Christian challenge. Religious education can provides an invaluable contribution to the formation of new generations. Offering a primary attention to the value of the person who embodies every child, the volume offers pedagogical reflections and methodological guidelines for the Christian education of children, with special attention to two evolutionary stages: 6-8 years and 9-11 years.

Amadini, M., Abeni, L., Entrare nel mondo dell'infanzia. Prospettive pedagogiche per un cammino di iniziazione cristiana, Pharus Editore, Livorno 2014: 113 [http://hdl.handle.net/10807/64196]

Entrare nel mondo dell'infanzia. Prospettive pedagogiche per un cammino di iniziazione cristiana

Amadini, Monica;Abeni, Loredana
2014

Abstract

Educators engaged in the paths of Christian initiation today are engaged in a great educational and relational, human and Christian challenge. Religious education can provides an invaluable contribution to the formation of new generations. Offering a primary attention to the value of the person who embodies every child, the volume offers pedagogical reflections and methodological guidelines for the Christian education of children, with special attention to two evolutionary stages: 6-8 years and 9-11 years.
Italiano
Monografia o trattato scientifico
Amadini, M., Abeni, L., Entrare nel mondo dell'infanzia. Prospettive pedagogiche per un cammino di iniziazione cristiana, Pharus Editore, Livorno 2014: 113 [http://hdl.handle.net/10807/64196]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/10807/64196
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact