The educational relationship is characterized by the asymmetry: the educator acts as a guide, but the person in education actually steers the educational relation. In fact educator's authority is in service of the young person: the educational authority must not be tyrannical.

Mari, G., Che cosa rende educativa una relazione interpersonale, Dentro la relazione educativa, Elledici, Leumann 2012 <<La sfida educativa>>,: 37-51 [http://hdl.handle.net/10807/5837]

Che cosa rende educativa una relazione interpersonale

Mari, Giuseppe
2012

Abstract

The educational relationship is characterized by the asymmetry: the educator acts as a guide, but the person in education actually steers the educational relation. In fact educator's authority is in service of the young person: the educational authority must not be tyrannical.
2012
Italiano
978-88-01-05002-8
Mari, G., Che cosa rende educativa una relazione interpersonale, Dentro la relazione educativa, Elledici, Leumann 2012 <<La sfida educativa>>,: 37-51 [http://hdl.handle.net/10807/5837]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/5837
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact