The volume develops a comprehensive reflection about the quality of services for children starting from the action research carried out in childhood services of the FISM (Italian Childhood Services Federation) in Parma province. In full compliance with the national guidelines and suggestions made by the international literature on the subject, the text offers practical tools useful for the construction of quality courses on the design and evaluation of care spaces affective, physical and symbolic, to the conditions and learning contexts.
Il volume sviluppa un’articolata riflessione sulla qualità nei servizi per l’infanzia a partire dalla ricerca-azione realizzata nei nidi e nelle scuole dell’infanzia Fism di Parma e provincia. Nel pieno rispetto delle indicazioni nazionali e dei suggerimenti proposti dalla letteratura internazionale sull’argomento, il testo offre strumenti pratici utili alla realizzazione di percorsi di qualità in merito alla progettazione e valutazione, agli spazi di cura affettiva, fisica e simbolica, alle condizioni e ai contesti di apprendimento.
Musi, E., Bobbio, A. (eds.), Linee guida per nidi e scuole dell’infanzia, La Scuola, Brescia 2014: 166 [http://hdl.handle.net/10807/56278]
Linee guida per nidi e scuole dell’infanzia
Musi, Elisabetta;Bobbio, Andrea
2014
Abstract
The volume develops a comprehensive reflection about the quality of services for children starting from the action research carried out in childhood services of the FISM (Italian Childhood Services Federation) in Parma province. In full compliance with the national guidelines and suggestions made by the international literature on the subject, the text offers practical tools useful for the construction of quality courses on the design and evaluation of care spaces affective, physical and symbolic, to the conditions and learning contexts.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.