The assay detects the emergence of a new subject in the economic and business world: women. It highlights contradictions and problems in the difficult reconciliation of family and professional life, and it indicates actions and examples of best practices in support of female customers.
Il saggio rileva l’emergenza di un soggetto nuovo nel panorama economico e imprenditoriale: le donne. Evidenzia contraddizioni e criticità nella faticosa conciliazione tra vita familiare e professionale, e indica azioni ed esempi di buone pratiche a supporto della clientela femminile.
Mazza, S., Musi, E., Se il cliente è “una” cliente, in Iori, V. (ed.), Fare la differenza. Analisi e proposte di gender management, Franco Angeli, Milano 2014: 68- 81 [http://hdl.handle.net/10807/56276]
Se il cliente è “una” cliente
Mazza, Stefania;Musi, Elisabetta
2014
Abstract
The assay detects the emergence of a new subject in the economic and business world: women. It highlights contradictions and problems in the difficult reconciliation of family and professional life, and it indicates actions and examples of best practices in support of female customers.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.