The book explores the beauty by a pedagogical point of view with attention to the ontological and existential references. The beauty is the way by which the person manifests its educability in an aesthetic form. The education to the beauty is considered in a theory and practice founded on the originality of each person, considering also the role of feeling and of the search of meaning.

Il volume esplora il concetto di bello da un punto di vista pedagogico con attenzione alle implicazioni ontologiche, valoriali ed esistenziali. Il bello si profila come la forma estetica dell'educabilità della persona che fonda una teoria e una pratica educativa attenta all'originalità della persona, ai sentimenti e alla ricerca di senso.

Musaio, M., Pedagogía de lo bello, EUNSA Ediciones Universidad de Navarra, Pamplona 2013:<<Colleción Ciencias de la educación>>, 341 [http://hdl.handle.net/10807/49477]

Pedagogía de lo bello

Musaio, Marisa
2013

Abstract

The book explores the beauty by a pedagogical point of view with attention to the ontological and existential references. The beauty is the way by which the person manifests its educability in an aesthetic form. The education to the beauty is considered in a theory and practice founded on the originality of each person, considering also the role of feeling and of the search of meaning.
2013
Spagnolo
Monografia o trattato scientifico
Traduzione della monografia dal titolo "Pedagogia del bello. Suggestioni e percorsi educativi" http://publicatt.unicatt.it/handle/10807/1628
Musaio, M., Pedagogía de lo bello, EUNSA Ediciones Universidad de Navarra, Pamplona 2013:<<Colleción Ciencias de la educación>>, 341 [http://hdl.handle.net/10807/49477]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/49477
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact