From the pedagogical point of view Aristotle's thought is very important speciallly for his doctrine of the virtue. In fact the Aristotelian conception of the virtue is attentive to the complexity not only of the psychology, but also of the ethics. For this reason this conception is able to interpret the human action.
Mari, G., Pedagogia in prospettiva aristotelica, La Scuola, Brescia 2007: 192 [http://hdl.handle.net/10807/4071]
Autori: | |
Titolo: | Pedagogia in prospettiva aristotelica |
Tipo di contributo MIUR di libro: | Monografia o trattato scientifico |
ISBN: | 978-88-350-2136-0 |
Data di pubblicazione: | 2007 |
Abstract: | From the pedagogical point of view Aristotle's thought is very important speciallly for his doctrine of the virtue. In fact the Aristotelian conception of the virtue is attentive to the complexity not only of the psychology, but also of the ethics. For this reason this conception is able to interpret the human action. |
Lingua: | Italiano |
Editore: | La Scuola |
Citazione: | Mari, G., Pedagogia in prospettiva aristotelica, La Scuola, Brescia 2007: 192 [http://hdl.handle.net/10807/4071] |
Serie: | |
Appare nelle tipologie: | Monografia o Trattato scientifico; Concordanza; Indice; Bibliografia |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.