The aim of this contribution is to analyze educative communication in classroom form three points of view: syntactic, semantica and pragmatic. At each one of these levels it organizes the main issues discussed in recent research, trying to imagine how to make them useful for teachers.

Rivoltella, P. C., La comunicazione e le relazioni didattiche, in Rivoltella, P. C., Rossi, P. G. (ed.), L'agire didattico. Manuale per l'insegnante, La Scuola, Brescia 2012: 151- 166 [http://hdl.handle.net/10807/39556]

La comunicazione e le relazioni didattiche

Rivoltella, Pier Cesare
2012

Abstract

The aim of this contribution is to analyze educative communication in classroom form three points of view: syntactic, semantica and pragmatic. At each one of these levels it organizes the main issues discussed in recent research, trying to imagine how to make them useful for teachers.
2012
Italiano
L'agire didattico. Manuale per l'insegnante
9788835030652
Rivoltella, P. C., La comunicazione e le relazioni didattiche, in Rivoltella, P. C., Rossi, P. G. (ed.), L'agire didattico. Manuale per l'insegnante, La Scuola, Brescia 2012: 151- 166 [http://hdl.handle.net/10807/39556]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/39556
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact