The paper presents a pedagogical approach to the theories of development. The static aspects of classification are placed in dialogue with the dynamism of the life path of each person, in order to justify the unique and complex aspects of human development. While legitimizing the universality of the categories, it is proposed to approach the evolutionary schematization with personal, relational, cultural factors, through a holistic perspective of human development.
Amadini, M., Prospettiva evolutiva ed educativa della applicazione dell’ICF, in Pati, L., Croce, L. (ed.), ICF a scuola. Riflessioni pedagogiche sul funzionamento umano, La Scuola, Brescia 2011: 113- 130 [http://hdl.handle.net/10807/3715]
Autori: | |
Titolo: | Prospettiva evolutiva ed educativa della applicazione dell’ICF |
Data di pubblicazione: | 2011 |
Abstract: | The paper presents a pedagogical approach to the theories of development. The static aspects of classification are placed in dialogue with the dynamism of the life path of each person, in order to justify the unique and complex aspects of human development. While legitimizing the universality of the categories, it is proposed to approach the evolutionary schematization with personal, relational, cultural factors, through a holistic perspective of human development. |
Lingua: | Italiano |
Titolo del libro: | ICF a scuola. Riflessioni pedagogiche sul funzionamento umano |
Editore: | La Scuola |
ISBN: | 978-88-350-2787-4 |
Serie: | |
Citazione: | Amadini, M., Prospettiva evolutiva ed educativa della applicazione dell’ICF, in Pati, L., Croce, L. (ed.), ICF a scuola. Riflessioni pedagogiche sul funzionamento umano, La Scuola, Brescia 2011: 113- 130 [http://hdl.handle.net/10807/3715] |
Appare nelle tipologie: | In libro con curatela: Capitolo o saggio; Prefazione/Postfazione; Breve introduzione; Schede di catalogo, repertorio o corpus |