The Isfol model for the evaluation of training systems quality is presented and discussed. Some methodological questions are firstly introduced followed by the presentation of dimensions and indicators included in the model. Then, an operational guide for assigning scores to each indicator is described, then some context indicators are added to help the evidences interpretation. The required implementation activities close the volume.

Vergani, A., Palomba, L., Volpi, S., Di Battista, G., La valutazione della qualità dei sistemi formativi: aspetti metodologicie strumenti applicativi., Unione Europea-Fse-MLPS, Roma 2005:<<Metodologie per la valutazione di programma>>, 66 [http://hdl.handle.net/10807/35004]

La valutazione della qualità dei sistemi formativi: aspetti metodologicie strumenti applicativi.

Vergani, Alberto;
2005

Abstract

The Isfol model for the evaluation of training systems quality is presented and discussed. Some methodological questions are firstly introduced followed by the presentation of dimensions and indicators included in the model. Then, an operational guide for assigning scores to each indicator is described, then some context indicators are added to help the evidences interpretation. The required implementation activities close the volume.
2005
Italiano
Monografia o trattato scientifico
Vergani, A., Palomba, L., Volpi, S., Di Battista, G., La valutazione della qualità dei sistemi formativi: aspetti metodologicie strumenti applicativi., Unione Europea-Fse-MLPS, Roma 2005:<<Metodologie per la valutazione di programma>>, 66 [http://hdl.handle.net/10807/35004]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/35004
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact