This contribution will present a language teaching model for the teaching/learning of Legal German for Italian-speaking students in a Law Faculty in Italy. The teaching model starts from the Didactic Regulations of 2009 in the Law Faculty of the University of Verona and is based on several years of teaching experience and experimentation carried out by the author at the said Faculty from 1999-2010 and which gave excellent results in the skills of analysis and comprehension of legal texts, as well as a high level of student satisfaction with this approach, in spite of the limited hours of teaching time.
In questo contributo sarà presentato un modello glottodidattico per l’insegnamento/apprendimento del tedesco giuridico per studenti italofoni di una Facoltà di Giurisprudenza in Italia. Il modello glottodidattico prende avvio dal Regolamento didattico del 2009 della Facoltà di Giurisprudenza dell’Università di Verona e si basa su un’esperienza e sperimentazione didattica pluriennale svolta dall’Autrice presso tale Facoltà dal 1999-2010 e che ha dato ottimi risultati di una competenza di analisi e comprensione di testi giuridici, nonché un alto livello di soddisfazione di tale approccio da parte degli studenti, nonostante le poche ore d'insegnamento dedicate.
Nardon Schmid, E., La scrittura accademica giuridica in lingua tedesca: un modello glottodidattico per studenti italofoni in Giurisprudenza, in Desideri, P. E. T. G. (ed.), Il discorso accademico. Lingue e pratiche disciplinari, Quattro Venti, Urbino 2011: 163- 190 [http://hdl.handle.net/10807/33914]
La scrittura accademica giuridica in lingua tedesca: un modello glottodidattico per studenti italofoni in Giurisprudenza
Nardon Schmid, Erika
2011
Abstract
This contribution will present a language teaching model for the teaching/learning of Legal German for Italian-speaking students in a Law Faculty in Italy. The teaching model starts from the Didactic Regulations of 2009 in the Law Faculty of the University of Verona and is based on several years of teaching experience and experimentation carried out by the author at the said Faculty from 1999-2010 and which gave excellent results in the skills of analysis and comprehension of legal texts, as well as a high level of student satisfaction with this approach, in spite of the limited hours of teaching time.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.