The chapter is focused on (digital) television consumption in the crossmedia mediascape. The first part of the chapter describes the contemporary mediascapes and the role that (digital) television. The second part of the chapter describes the characteristics of youth's consumption of (digital) television on the basis of an empirical study conducted at OssCom (Research Center on Media and Communication) of the Università Cattolica del Sacro Cuore of Milan.

Vittadini, N., La televisione (digitale) nel contesto cross-platform, in Pasquali, F., Scifo, B., Vittadini, N. (ed.), Crossmedia cultures. Giovani e pratiche di consumo digitale, Vita e Pensiero, Milano 2010: 187- 216 [http://hdl.handle.net/10807/33657]

La televisione (digitale) nel contesto cross-platform

Vittadini, Nicoletta
2010

Abstract

The chapter is focused on (digital) television consumption in the crossmedia mediascape. The first part of the chapter describes the contemporary mediascapes and the role that (digital) television. The second part of the chapter describes the characteristics of youth's consumption of (digital) television on the basis of an empirical study conducted at OssCom (Research Center on Media and Communication) of the Università Cattolica del Sacro Cuore of Milan.
2010
Italiano
Crossmedia cultures. Giovani e pratiche di consumo digitale
978-88-343-1793-8
Vittadini, N., La televisione (digitale) nel contesto cross-platform, in Pasquali, F., Scifo, B., Vittadini, N. (ed.), Crossmedia cultures. Giovani e pratiche di consumo digitale, Vita e Pensiero, Milano 2010: 187- 216 [http://hdl.handle.net/10807/33657]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/33657
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact