The ICF (International Classification of Functioning) in the book is designed as a tool for repair and prevention. In particular, it could be used to evaluate and compare the condition of disability in different contexts, although the focus here is specifically intended for different educational levels.

Pati, L., Croce, L. (eds.), ICF a scuola. Riflessioni pedagogiche sul funzionamento umano, La Scuola, Brescia 2011: 249 [http://hdl.handle.net/10807/32888]

ICF a scuola. Riflessioni pedagogiche sul funzionamento umano

Pati, Luigi;Croce, Luigi
2011

Abstract

The ICF (International Classification of Functioning) in the book is designed as a tool for repair and prevention. In particular, it could be used to evaluate and compare the condition of disability in different contexts, although the focus here is specifically intended for different educational levels.
2011
Italiano
AMADINI, MONICA; TROVO', ELISA PAOLA; ZINI, PAOLA; ZANNANTONI SALER, ROSALBA; AIMO, DARIA MARIANGELA; COBELLI, ROBERTO; DI COSIMO, FEDERICA
978-88-350-2787-4
Pati, L., Croce, L. (eds.), ICF a scuola. Riflessioni pedagogiche sul funzionamento umano, La Scuola, Brescia 2011: 249 [http://hdl.handle.net/10807/32888]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/32888
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact