The paper describes the results of an empirical research, that uses qualitative and quantitative methodologies. The aim’s research is to detect the role and how the family can affect the formation of democratic values in their children, leaving space in the planning stage to the young people, who set proposals for the promotion of education for democratic citizenship in the family.

Pati, L., Zini, P., La famiglia come luogo di educazione ai valori democratici., in Corsi, M. (ed.), Educare alla democrazia e alla cittadinanza., Pensa MultiMedia, Lecce 2011: 143- 169 [http://hdl.handle.net/10807/32876]

La famiglia come luogo di educazione ai valori democratici.

Pati, Luigi;Zini, Paola
2011

Abstract

The paper describes the results of an empirical research, that uses qualitative and quantitative methodologies. The aim’s research is to detect the role and how the family can affect the formation of democratic values in their children, leaving space in the planning stage to the young people, who set proposals for the promotion of education for democratic citizenship in the family.
2011
Italiano
Educare alla democrazia e alla cittadinanza.
978-88-8232-863-4
Pensa MultiMedia
Pati, L., Zini, P., La famiglia come luogo di educazione ai valori democratici., in Corsi, M. (ed.), Educare alla democrazia e alla cittadinanza., Pensa MultiMedia, Lecce 2011: 143- 169 [http://hdl.handle.net/10807/32876]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/32876
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact