The contribution aims to reflect on the prospect of enabling processes of change in situations of suffering. In particular, attention is given to the possibility of helping the person to highlight the levels of meaning in painful situations to undertake a process of redesign and personal reconstruction.

Pati, L., Educare alla speranza, in Pati, L. (ed.), Sofferenza e riprogettazione esistenziale. Il contributo dell'educazione, La Scuola, Brescia 2012: 185- 196 [http://hdl.handle.net/10807/32593]

Educare alla speranza

Pati, Luigi
2012

Abstract

The contribution aims to reflect on the prospect of enabling processes of change in situations of suffering. In particular, attention is given to the possibility of helping the person to highlight the levels of meaning in painful situations to undertake a process of redesign and personal reconstruction.
2012
Italiano
Sofferenza e riprogettazione esistenziale. Il contributo dell'educazione
978-88-350-3071-3
Pati, L., Educare alla speranza, in Pati, L. (ed.), Sofferenza e riprogettazione esistenziale. Il contributo dell'educazione, La Scuola, Brescia 2012: 185- 196 [http://hdl.handle.net/10807/32593]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/32593
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact