The instance of the welfare school can not be read only as the absence of physical discomfort (the presence of disease or disability) or school (Student hardship). This vision today is limiting as it does not consider the complexity of reality. In this direction it is necessary to extend the concept of well-being in a position to promote a vision of reparation but not more promotion of the people who live in the school (teachers, students, administrative staff, ...). pay attention to the organizational well-being, in fact, allows you to recover the value of the person in its constitutive dimensions (personal, family, and professional sociae) and to promote an organizational whole.
L’istanza del benessere scolastico non può essere letta unicamente come assenza di un malessere fisico (presenza di patologie o disabilità) o scolastico (situazioni di disagio degli studenti). Questa visione oggi è limitante in quanto non considera la complessità della realtà. In questa direzione è necessario ampliare la concezione di benessere in grado di promuovere una visione non più riparatrice ma promozionale delle persone che abitano la scuola (docenti, alunni, personale amministrativo,...). porre attenzione al benessere organizzativo, infatti, permette di recuperare il valore della persona nelle sue dimensioni costitutive (personale, familiare, sociae e professionale) e di promuovere un sistema organizzativo complesso.
Trovo', E. P., Benessere organizzativo e scuola, in Pati, L., Croce, L. (ed.), ICF a scuola. Riflessioni pedagogiche sul funzionamento umano, La Scuola, Brescia 2011: 98- 103 [http://hdl.handle.net/10807/31299]
Benessere organizzativo e scuola
Trovo', Elisa Paola
2011
Abstract
The instance of the welfare school can not be read only as the absence of physical discomfort (the presence of disease or disability) or school (Student hardship). This vision today is limiting as it does not consider the complexity of reality. In this direction it is necessary to extend the concept of well-being in a position to promote a vision of reparation but not more promotion of the people who live in the school (teachers, students, administrative staff, ...). pay attention to the organizational well-being, in fact, allows you to recover the value of the person in its constitutive dimensions (personal, family, and professional sociae) and to promote an organizational whole.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.