The relationship between the different segments of the population since the sixties has undergone profound changes in the last fifty years, in particular the continuity of values and education, that characterized the relationships between the different generations, has given way to the fragmentation of educational guidelines and an educational fragility in the new parents. The pedagogical reflection is called to contribute critically to revive the relationship between the generations in this phase of transformation.

Pati, L., Le relazioni intergenerazionali tra differenze e continuità. La nonnità come oggetto di riflessione pedagogica, in Pati, L. (ed.), Il valore educativo delle relazioni tra le generazioni, Effatà, Torino 2010: 97- 117 [http://hdl.handle.net/10807/31235]

Le relazioni intergenerazionali tra differenze e continuità. La nonnità come oggetto di riflessione pedagogica

Pati, Luigi
2010

Abstract

The relationship between the different segments of the population since the sixties has undergone profound changes in the last fifty years, in particular the continuity of values and education, that characterized the relationships between the different generations, has given way to the fragmentation of educational guidelines and an educational fragility in the new parents. The pedagogical reflection is called to contribute critically to revive the relationship between the generations in this phase of transformation.
2010
Italiano
Il valore educativo delle relazioni tra le generazioni
978-88-7402-641-8
Pati, L., Le relazioni intergenerazionali tra differenze e continuità. La nonnità come oggetto di riflessione pedagogica, in Pati, L. (ed.), Il valore educativo delle relazioni tra le generazioni, Effatà, Torino 2010: 97- 117 [http://hdl.handle.net/10807/31235]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/31235
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact