Playing is not only the most typical way children have to express themselves, but it is also a vital, inexhaustible experience for adults who are allowed to express their creativity. This essay aims to analyse the potential of games in learning and training processes. Marking one space among possibilities (new world hypothesis, redesigning oneself) and their implementation, it appears as A particularly effective support for the acquisition of specific skills and, more generally, for the development of a human being.
Il gioco non è solo la modalità espressiva più propria dei bambini, ma rappresenta anche per gli adulti un’esperienza fondamentale e inestinguibile, che consente di conoscere ed esprimere la propria creatività. Il saggio si prefigge di analizzare le potenzialità del gioco nei processi di apprendimento e formativi. Segnando infatti uno spazio tra possibilità (nuove ipotesi di mondo, riprogettazioni di sé) e loro realizzazione, esso si configura come supporto particolarmente efficace per l’acquisizione di competenze specifiche e, più in generale, per il divenire umano.
Musi, E., Dinamiche di gioco nei processi formativi, in Iori, V. (ed.), Animare l'educazione, Franco Angeli, Milano 2012: <<Vita emotiva e formazione>>, 38- 48 [http://hdl.handle.net/10807/30086]
Dinamiche di gioco nei processi formativi
Musi, Elisabetta
2012
Abstract
Playing is not only the most typical way children have to express themselves, but it is also a vital, inexhaustible experience for adults who are allowed to express their creativity. This essay aims to analyse the potential of games in learning and training processes. Marking one space among possibilities (new world hypothesis, redesigning oneself) and their implementation, it appears as A particularly effective support for the acquisition of specific skills and, more generally, for the development of a human being.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.