The accreditation strategy implemented by Italy in the vocational training system is presented and discussed. The relationship betweed quality, TQM and accreditation practices in education is assumed as a framework for the proposed analysis. The italian regulation and some local experiences are presented with special focus on training bodies and human resources.

Vergani, A., Nicoli, D. E., La strategia dell'accreditamento nella formazione professionale, in Castoldi M, C. M. (ed.), Scuola sotto esame, La Scuola, Brescia 2000: <<Quaderni di Dirgenti Scuola>>, 127- 147 [http://hdl.handle.net/10807/29965]

La strategia dell'accreditamento nella formazione professionale

Vergani, Alberto;Nicoli, Dario Eugenio
2000

Abstract

The accreditation strategy implemented by Italy in the vocational training system is presented and discussed. The relationship betweed quality, TQM and accreditation practices in education is assumed as a framework for the proposed analysis. The italian regulation and some local experiences are presented with special focus on training bodies and human resources.
2000
Italiano
Scuola sotto esame
88-350-9891-2
Vergani, A., Nicoli, D. E., La strategia dell'accreditamento nella formazione professionale, in Castoldi M, C. M. (ed.), Scuola sotto esame, La Scuola, Brescia 2000: <<Quaderni di Dirgenti Scuola>>, 127- 147 [http://hdl.handle.net/10807/29965]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/29965
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact