The design and results of an experimental evaluation carried out with reference to training for employed are presented and discussed. The main features of the evaluation are its being on-going and formative, that is aimed at supporting and improving the implementation of training actions it refers. The instruments used and the most important lessons from the experimentation itself are also presented.

Vergani, A., Dentro e fuori dal processo formativo. Una speriemntazione di utilizzo della valutazione a sostegno dell'accompagnamento di interventi formativi per occupati, in C. Bisi, C. B. (ed.), Valutare in formazione. Azioni, significati, valori, Franco Angeli, Milano 2002: <<associazione italiana di valutazione>>, 187- 219 [http://hdl.handle.net/10807/28352]

Dentro e fuori dal processo formativo. Una speriemntazione di utilizzo della valutazione a sostegno dell'accompagnamento di interventi formativi per occupati

Vergani, Alberto
2002

Abstract

The design and results of an experimental evaluation carried out with reference to training for employed are presented and discussed. The main features of the evaluation are its being on-going and formative, that is aimed at supporting and improving the implementation of training actions it refers. The instruments used and the most important lessons from the experimentation itself are also presented.
Italiano
Valutare in formazione. Azioni, significati, valori
88-464-3291-6
Vergani, A., Dentro e fuori dal processo formativo. Una speriemntazione di utilizzo della valutazione a sostegno dell'accompagnamento di interventi formativi per occupati, in C. Bisi, C. B. (ed.), Valutare in formazione. Azioni, significati, valori, Franco Angeli, Milano 2002: <<associazione italiana di valutazione>>, 187- 219 [http://hdl.handle.net/10807/28352]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/28352
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact