The essay aims to present a project of Action-Research developed in Lombardia, between 2010 and 2012. After this, it stresses a particular sort of teaching methodologies, made for being used in a tutorial way. With a particular attention to children in hospital, these methologies are useful for the inclusion of the children in their original classrooms and, in general, for being effective form the point of view of active learning.

Rivoltella, P. C., Formare gli insegnanti per la Scuoa in ospedale e l'istruzione domiciliare. Modello, didattiche, strumenti, in Rivoltella, P. C., Modenini, M. (ed.), La lavagna sul comodino. Scuola in ospedale e istruzione domiciliare nel sistema lombardo, Vita e Pensiero, Milano 2012: <<Pedagogia e scienze dell'educazione - Ricerca>>, 67- 80 [http://hdl.handle.net/10807/27935]

Formare gli insegnanti per la Scuoa in ospedale e l'istruzione domiciliare. Modello, didattiche, strumenti

Rivoltella, Pier Cesare
2012

Abstract

The essay aims to present a project of Action-Research developed in Lombardia, between 2010 and 2012. After this, it stresses a particular sort of teaching methodologies, made for being used in a tutorial way. With a particular attention to children in hospital, these methologies are useful for the inclusion of the children in their original classrooms and, in general, for being effective form the point of view of active learning.
2012
Italiano
La lavagna sul comodino. Scuola in ospedale e istruzione domiciliare nel sistema lombardo
9788834322178
Rivoltella, P. C., Formare gli insegnanti per la Scuoa in ospedale e l'istruzione domiciliare. Modello, didattiche, strumenti, in Rivoltella, P. C., Modenini, M. (ed.), La lavagna sul comodino. Scuola in ospedale e istruzione domiciliare nel sistema lombardo, Vita e Pensiero, Milano 2012: <<Pedagogia e scienze dell'educazione - Ricerca>>, 67- 80 [http://hdl.handle.net/10807/27935]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/27935
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact