The essay aims to present and discuss the main actual challenges for researchers in education sciences. With a particular attention for ICT, it stresse isuues like open access, knowledge architecture and the chances for communicating research results provided by the new application of the Web.

Rivoltella, P. C., Paradigmi, metodi, tecnologie per la ricerca educativa, in Aa.Vv, A., Il futuro della ricerca pedagogica e la sua valutazione, Armando, Roma 2012 <<QUADERNI DELLA RIVISTA EDUCATION SCIENCES & SOCIETY>>,: 41-57 [http://hdl.handle.net/10807/27934]

Paradigmi, metodi, tecnologie per la ricerca educativa

Rivoltella, Pier Cesare
2012

Abstract

The essay aims to present and discuss the main actual challenges for researchers in education sciences. With a particular attention for ICT, it stresse isuues like open access, knowledge architecture and the chances for communicating research results provided by the new application of the Web.
2012
Italiano
978866770299
Rivoltella, P. C., Paradigmi, metodi, tecnologie per la ricerca educativa, in Aa.Vv, A., Il futuro della ricerca pedagogica e la sua valutazione, Armando, Roma 2012 <<QUADERNI DELLA RIVISTA EDUCATION SCIENCES & SOCIETY>>,: 41-57 [http://hdl.handle.net/10807/27934]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/27934
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact