The article describes the main issues and questions concerning the use of skills (competences) approach in evaluating training programs and interventions. A theoretical introductory framework is presented and then an empirical application is pictured and discussed. Some final considerations and two working areas for the future are finally proposed.

Vergani, A., La valutazione delle azioni formative. Il contributo dell'approccio delle competenze., in Cortellazzi S., N. D. P. I. P. I. (ed.), Il posto della competenza, Franco Angeli, Milano 2001: <<lavoro e società>>, 45- 60 [http://hdl.handle.net/10807/24004]

La valutazione delle azioni formative. Il contributo dell'approccio delle competenze.

Vergani, Alberto
2001

Abstract

The article describes the main issues and questions concerning the use of skills (competences) approach in evaluating training programs and interventions. A theoretical introductory framework is presented and then an empirical application is pictured and discussed. Some final considerations and two working areas for the future are finally proposed.
2001
Italiano
Il posto della competenza
9788846429445
Vergani, A., La valutazione delle azioni formative. Il contributo dell'approccio delle competenze., in Cortellazzi S., N. D. P. I. P. I. (ed.), Il posto della competenza, Franco Angeli, Milano 2001: <<lavoro e società>>, 45- 60 [http://hdl.handle.net/10807/24004]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/24004
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact