The essay reflects on the implicit relationship between intangible goods and quality of life for the integral human development, moving from organizational realities that cannot be ascribed to formal places of education, but which are also emblematic of human educability. Educating to human development is today a call to action and research that we cannot escape.With particular reference to Benefit Corporations, the enterprise structured on the sharing of intangible values represents a place that can become emancipatory for the human condition in an effort to increase intangible resources as a driver for a sustainable development culture.

Il saggio considera la relazione implicita tra beni intangibili e qualità di vita per la fioritura di uno sviluppo umano integrale muovendo da realtà organizzative, non ascrivibili ai luoghi formali dell’educazione, ma altresì emblematiche per l’educabilità umana. Educare allo sviluppo umano è oggi una prospettiva di azione e di ricerca cui siamo chiamati a non sottrarci (Malavasi, 2017). Con particolare riferimento alle Società Benefit, l’impresa, strutturandosi sulla condivisione di valori intangibili, può divenire emancipativa della condizione umana nello sforzo teso ad accrescere le risorse immateriali quali driver per una cultura dello sviluppo sostenibile.

Meneghel, V., Intangible e cultura d'impresa. Una sfida educativa, in Righettini, C. (ed.), Gestione e comunicazione della sostenibilità. Percorsi, Pensa MultiMedia, Lecce - Brescia 2022: 2022 299- 319 [https://hdl.handle.net/10807/229384]

Intangible e cultura d'impresa. Una sfida educativa

Meneghel, Valentina
2022

Abstract

The essay reflects on the implicit relationship between intangible goods and quality of life for the integral human development, moving from organizational realities that cannot be ascribed to formal places of education, but which are also emblematic of human educability. Educating to human development is today a call to action and research that we cannot escape.With particular reference to Benefit Corporations, the enterprise structured on the sharing of intangible values represents a place that can become emancipatory for the human condition in an effort to increase intangible resources as a driver for a sustainable development culture.
2022
Italiano
Gestione e comunicazione della sostenibilità. Percorsi
978-88-6760-956-7
Pensa MultiMedia
2022
Meneghel, V., Intangible e cultura d'impresa. Una sfida educativa, in Righettini, C. (ed.), Gestione e comunicazione della sostenibilità. Percorsi, Pensa MultiMedia, Lecce - Brescia 2022: 2022 299- 319 [https://hdl.handle.net/10807/229384]
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10807/229384
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact