The contribution proposes a reflection about the educator’s role in a residential healthcare for the elderly. With reference to the narrative methodology the contribution faces the educational relationship of help for elderly and family members in the difficult period of Covid- 19 pandemic.
Il contributo propone una riflessione sul ruolo dell’educatore all’interno di una residenza sanitaria per anziani, narrando dimensioni della relazione educativa di aiuto con gli ospiti e i famigliari in un periodo complesso come la pandemia da Covid -19.
Belloni, V., L'educatore alla prova tra esperienza pandemica e narrazione con gli anziani, in Marisa Musai, M. M. (ed.), Persone anziane e cura riflessioni pedagogiche e narrazioni nel tempo della pandemia, Studium Edizioni, ROMA -- ITA 2021: 2021 220- 230 [https://hdl.handle.net/10807/227347]
L'educatore alla prova tra esperienza pandemica e narrazione con gli anziani
Belloni, Valentina
2021
Abstract
The contribution proposes a reflection about the educator’s role in a residential healthcare for the elderly. With reference to the narrative methodology the contribution faces the educational relationship of help for elderly and family members in the difficult period of Covid- 19 pandemic.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.