The essay suggests a reflection on the aesthetic evolution of simulation video games, paralleling it to that of iper-realism in art. An aesthetic rooted in technology tends to be subject to a technological type of development, more than to a cultural one.
Mcmanus, K., Vero come in un gioco. Problemi estetici attorno al videogame, in Ferrari, D., Traini, L. (ed.), Neoludica. Art Is a Game 2011-1966, Skira, Milano 2011: 76- 81 [http://hdl.handle.net/10807/17358]
Autori: | |
Titolo: | Vero come in un gioco. Problemi estetici attorno al videogame |
Data di pubblicazione: | 2011 |
Abstract: | The essay suggests a reflection on the aesthetic evolution of simulation video games, paralleling it to that of iper-realism in art. An aesthetic rooted in technology tends to be subject to a technological type of development, more than to a cultural one. |
Lingua: | Italiano |
Titolo del libro: | Neoludica. Art Is a Game 2011-1966 |
Editore: | Skira |
ISBN: | 978-88-572-1163-3 |
Citazione: | Mcmanus, K., Vero come in un gioco. Problemi estetici attorno al videogame, in Ferrari, D., Traini, L. (ed.), Neoludica. Art Is a Game 2011-1966, Skira, Milano 2011: 76- 81 [http://hdl.handle.net/10807/17358] |
Appare nelle tipologie: | In libro con curatela: Capitolo o saggio; Prefazione/Postfazione; Breve introduzione; Schede di catalogo, repertorio o corpus |
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